Best Selling RPGs - Available Now @ DriveThruRPG.com

Trollstrolch

Collapse

Ankündigung

Collapse
No announcement yet.

Weltenbau - World Building

Collapse
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Show
Clear All
new posts

    [Info] Weltenbau - World Building

    Auch hierzu gibt es von DawnforgedCast eine playlist,
    welche derzeit noch regelmäßig befüttert wird
    World Building



    Edit:
    Der YouTube Kanal wurde zwischenzeitlich gelöscht, als Grund sind Urheberrechtsverstösse angegeben.
    Ansonsten ggf.in dem Zusammenhang lesenswert
    https://www.reddit.com/r/dndnext/com...awnforgedcast/
    Last edited by Trollchen; 08 December 2020, 00:28.
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

    #2
    WASD20
    D&D World Map - From Start to Finish



    Veröffentlicht am 02.09.2015
    Join me for a bit of mapping as I draw a map of my friend Juce's homebrew world for our Dungeons & Dragons game from start to finish.
    Tabletop Gaming with Juce - https://www.youtube.com/user/Juce734
    My Map Making Series - https://www.youtube.com/playlist?list...
    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
    einander zuzuhören...

    Art van Rheyn

    Comment


      #3
      Tabletop Terrors
      Damage Reduction - Episode 01 - Why is it Called Dragongrin?



      Veröffentlicht am 21.10.2015
      This is Damage Reduction, our world building podcast.
      But it isn’t a “tips and tricks for building a world” podcast.
      Instead, it’s an uncut look at us building our homebrew world of Dragongrin piece by piece, idea by idea,
      and in some cases – mistake by mistake. We’re going to document the entire journey, and we’d love to have you come along with us.

      In this episode of Damage Reduction, we discuss why we called our campaign world Dragongrin,
      why it was an easy decision, and why we second guessed it even though we liked it.
      "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
      Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

      Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
      solange wir nicht die Geduld aufbringen,
      einander zuzuhören...

      Art van Rheyn

      Comment


        #4
        Nerdarchy
        How Much Work Before Starting a Home Brew D&D Campaign Setting |GM 911



        Veröffentlicht am 23.11.2015

        The age old question of how much prep should you do for your D&D campaign setting
        or even your next session of dungeons and dragons or any other tabletop role-playing game.
        It's easy for a dungeon master or game master to fall into the trap of over preparing for a gaming session.
        Which if you've got the time and inclination go for it games can be just as much fun to prepare as they are to play or run.
        "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
        Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

        Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
        solange wir nicht die Geduld aufbringen,
        einander zuzuhören...

        Art van Rheyn

        Comment


          #5
          Nerdarchy
          Maps and Mapping in Tabletop RPGs |DM Tools- What to Work On



          Veröffentlicht am 02.03.2016

          Another episode of Dungeon Master Tools.
          This time we are talking about mapping out the campaign were your players will be running around in the game.
          We discuss what we believe are most useful tips for mapping your worlds for the maximum gaming experience to time spent prepping for game night.
          Whether you are running a city game or a wilderness game.
          Doesn't really matter if you are playing D&D, Pathfinder, or some other rpg game this advice will help you.
          "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
          Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

          Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
          solange wir nicht die Geduld aufbringen,
          einander zuzuhören...

          Art van Rheyn

          Comment


            #6
            Nerdarchy
            Why Your Campaign Setting Sucks| Game Master Tips| World Building



            Veröffentlicht am 22.03.2016

            Most D&D campaign settings are a copy of Tolkien which is in essence a copy of mythologies and folk lore.
            If you want to create unique gaming experiences you need unique campaign settings.

            Adventures that are rooted in a campaign setting no one has seen before
            with new interpretations of dungeons and dragons monsters and races
            will help your players to have a new sense of wonder and exploration.

            Try running a science fantasy version of D&D instead something generic.
            Or you could even go the other way and have campaign setting that is more historical in nature.
            Or mash-up crazy themes like a fantasy horror western game.
            Ich bin durchaus auch der Meinung, eine eigene Note ist hilfreich, aber es muß auch nicht mit Gewalt anders sein,
            das fühlt sich dann einfach auch wenig heimelig an.
            "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
            Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

            Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
            solange wir nicht die Geduld aufbringen,
            einander zuzuhören...

            Art van Rheyn

            Comment


              #7
              DawnforgedCast
              World Building - Freeport, Melting Pot, Cliche



              Live übertragen am 20.06.2016
              In this episode of world building we develop the three cities.
              World Building - The FTL Effect: Crafting the Eastbound Empire



              Live übertragen am 27.06.2016
              Welcome back to our world building stream! This time we'll be using the layout of Faster Than Light to design a campaign.
              "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
              Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

              Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
              solange wir nicht die Geduld aufbringen,
              einander zuzuhören...

              Art van Rheyn

              Comment


                #8
                WASD20
                Drawing a Banner for your Map



                Veröffentlicht am 24.06.2016
                Banners are a way you can enhance the text on your maps. Here's a tutorial on a few of the many ways they can be used.
                Sakura Pigma Micron pens: http://amzn.to/28Zi0TF
                "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                einander zuzuhören...

                Art van Rheyn

                Comment


                  #9
                  Tabletop Terrors
                  Dragongrin - Fantasy Map Q&A with WASD20



                  Livestream vor 12 Stunden
                  Join us as we pick the brain of WASD20 as we try to create the map for our campaign world of #Dragongrin.
                  "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                  Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                  Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                  solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                  einander zuzuhören...

                  Art van Rheyn

                  Comment


                    #10
                    WASD20
                    The Mappening 6: Dragongrin



                    Livestream vor 12 Stunden
                    Join me along with James and Tim from Tabletop Terrors as we begin to map out their RPG campaign setting, Dragongrin
                    on the Mappening 6! YouTube's greatest (maybe only?) fantasy mapping livestream.
                    Find more out about Dragongrin at http://www.absolutetabletop.com
                    and
                    https://www.youtube.com/user/tabletop...

                    My other fantasy mapping videos: https://www.youtube.com/playlist?list...
                    "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                    Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                    Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                    solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                    einander zuzuhören...

                    Art van Rheyn

                    Comment


                      #11
                      WASD20
                      Drawing a Dungeon on Isometric Gaming Paper (new)



                      Veröffentlicht am 19.10.2016
                      Gaming Paper sent me a few rolls of their new isometric grid paper and I decided to draw a dungeon map.
                      This particular map is a temple with a secret door to some hidden rooms.
                      Watch me transfer it from traditional graph paper to my first ever isometric dungeon map!
                      Isometric gaming paper will be part of an upcoming Kickstarter campaign so keep your eyes open for that.
                      Gaming Paper: http://gamingpaper.com/
                      "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                      Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                      Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                      solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                      einander zuzuhören...

                      Art van Rheyn

                      Comment


                        #12
                        DawnforgedCast
                        Building the Wizard's Tower



                        Live übertragen am 24.10.2016
                        An impromptu livestream where we work to create a wizard's tower and the adventures therein.
                        We also discuss the elements that make any good adventure, focusing on the importance of variety: combat, puzzles, roleplaying and exploration.

                        "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                        Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                        Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                        solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                        einander zuzuhören...

                        Art van Rheyn

                        Comment


                          #13
                          DawnforgedCast
                          World Building - Real World Races and Gods



                          Live übertragen am 03.11.2016
                          In this impromptu livestream I go through some of my campaign prep live.
                          I'm creating a campaign region based off of our own world during Roman Empire times
                          and go through the process of assigning different regions of that map to the different D&D races.
                          We also employ a strategy of mine to come up with great and fitting names.
                          Lastly, we develop some deities for the major cultures in the game, making sure to tap into other resources where available.
                          "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                          Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                          Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                          solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                          einander zuzuhören...

                          Art van Rheyn

                          Comment


                            #14
                            DawnforgedCast
                            Campaign Adventure Prep - Shattered Isles



                            Live übertragen am 06.11.2016
                            In this video I do my typical prep for an adventure live. We go through the overall design,
                            monster and map selection, adventure hooks, story development, NPC portraits and names and much more!
                            "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                            Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                            Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                            solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                            einander zuzuhören...

                            Art van Rheyn

                            Comment


                              #15
                              WASD20
                              Improved Mountain Drawing for your Fantasy Maps

                              "Ich kann freilich nicht sagen, ob es besser wird, wenn es anders wird, aber soviel kann ich sagen: Es muß anders werden, wenn es gut werden soll."
                              Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799)

                              Was nützt es, wenn wir mehrere Sprachen sprechen,
                              solange wir nicht die Geduld aufbringen,
                              einander zuzuhören...

                              Art van Rheyn

                              Comment

                              Working...
                              X