Hier zwei Videos zu Aspekten wie man die niedrigen Stufen genießen oder auch auf höheren Stufen spielen kann,
ausgehend von D&D 5E, aber wohl allgemein anwendbar, wenn es um das jeweilige "Powerniveau" geht.
Beginnend mit DawnforgedCast und dem Plädoyer für ein Genießen der Wachstumszeit inkl. aller Schwächen
Your Low Level Character Should Suck
Im Anschluß dann Nerdarchy mit ihrer Runde rund über das Spielen auf epische(ere)n Niveau
Playing D&D Garibay Style- Tons of Levels and Epic Level 5E D&D Games| GM 911
Ich ziehe ja eher ein Low bis Midlevel Umfeld vor, sonst wird es schnell zu cineastisch und surreal.
So Aspekte hab ich lieber am Rande, die sollten dazu gehören, aber außerhalb der Reichweite
(blöderweise springen immer wieder mal Spieler auf und gegen alles, was da kreucht und fleucht).
Aber wenn da ein Drache mal am Himmel seine Kreise dreht, eine lebende Legende in der Schänke verweilt,
dann sollte das eher Fluff als ein Anlass zum Kräfemessen sein.
Es sollte immer was geben, was stärker als die Charaktere ist, so funktioniert die Welt,
im großen Ozean des Lebens gibt es dickere Fische, vielleicht nicht im Starttümpel,
aber irgendwo da draußen dann doch.
Und das braucht man ja auch auf Epic Level Niveau, bloß werden die Reisen da dann halt länger
(Himmel, Hölle, andere Ebenen, andere Zeitalter usw.), das wird dann aber halt schwieriger zu beschreiben,
weniger (be)greifbar.
ausgehend von D&D 5E, aber wohl allgemein anwendbar, wenn es um das jeweilige "Powerniveau" geht.
Beginnend mit DawnforgedCast und dem Plädoyer für ein Genießen der Wachstumszeit inkl. aller Schwächen
Your Low Level Character Should Suck
Veröffentlicht am 18.11.2015
Well, suck is a strong word, and I don't use it in the video, but alas, negativity will attract far more of you to this important message:
give your characters room to grow.
When you set out to create your character don't max out their stats, don't craft them to be the best at this that or the other thing,
don't make them super ultra cool. All that is what the campaign is for.
Let your character earn their cool abilities, awesome looks, powerful attributes.
This will be vastly more rewarding and exciting for you, these gradual and earned accomplishments,
that just starting off with all of the perks.
What are your thoughts? Please leave them in the comments below!
Joy of Leveling: https://www.youtube.com/watch?v=YpZVB...
Level One: https://www.youtube.com/watch?v=3B2Fm...
Well, suck is a strong word, and I don't use it in the video, but alas, negativity will attract far more of you to this important message:
give your characters room to grow.
When you set out to create your character don't max out their stats, don't craft them to be the best at this that or the other thing,
don't make them super ultra cool. All that is what the campaign is for.
Let your character earn their cool abilities, awesome looks, powerful attributes.
This will be vastly more rewarding and exciting for you, these gradual and earned accomplishments,
that just starting off with all of the perks.
What are your thoughts? Please leave them in the comments below!
Joy of Leveling: https://www.youtube.com/watch?v=YpZVB...
Level One: https://www.youtube.com/watch?v=3B2Fm...
Playing D&D Garibay Style- Tons of Levels and Epic Level 5E D&D Games| GM 911
Veröffentlicht am 18.11.2015
Time to help out another DM.
This time we've got a new dungeon master that has been inspired to run games in the style of our friend Scott Garibay.
He likes taking games towards epic levels in his campaigns as well as giving out lots of levels to his players.
His belief is that this style of game keeps players playing Pathfinder, 5th Edition Dungeons and Dragons,
and other tabletop RPG games longer and more consistently.
So we give some how to and advice in running that type of games
as well as challenging players with an encounter or adventure up into the higher levels of game play.
Even though this isn't really any of our DMing style we do our best to help a gamer out.
Time to help out another DM.
This time we've got a new dungeon master that has been inspired to run games in the style of our friend Scott Garibay.
He likes taking games towards epic levels in his campaigns as well as giving out lots of levels to his players.
His belief is that this style of game keeps players playing Pathfinder, 5th Edition Dungeons and Dragons,
and other tabletop RPG games longer and more consistently.
So we give some how to and advice in running that type of games
as well as challenging players with an encounter or adventure up into the higher levels of game play.
Even though this isn't really any of our DMing style we do our best to help a gamer out.
Ich ziehe ja eher ein Low bis Midlevel Umfeld vor, sonst wird es schnell zu cineastisch und surreal.
So Aspekte hab ich lieber am Rande, die sollten dazu gehören, aber außerhalb der Reichweite
(blöderweise springen immer wieder mal Spieler auf und gegen alles, was da kreucht und fleucht).
Aber wenn da ein Drache mal am Himmel seine Kreise dreht, eine lebende Legende in der Schänke verweilt,
dann sollte das eher Fluff als ein Anlass zum Kräfemessen sein.
Es sollte immer was geben, was stärker als die Charaktere ist, so funktioniert die Welt,
im großen Ozean des Lebens gibt es dickere Fische, vielleicht nicht im Starttümpel,
aber irgendwo da draußen dann doch.
Und das braucht man ja auch auf Epic Level Niveau, bloß werden die Reisen da dann halt länger
(Himmel, Hölle, andere Ebenen, andere Zeitalter usw.), das wird dann aber halt schwieriger zu beschreiben,
weniger (be)greifbar.
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